پیام رئیس جمهور به همایش ملی «تکریم خیّرین مدرسه‌ساز»

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، در پیامی به همایش ملی «تکریم خیرین مدرسه‌ساز»، ضمن قدردانی از تلاش‌ و همت خیرین مدرسه‌ساز گفت: شما در مسیر پیشرفت کشور نقش آفرین هستید.

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت برگزاری همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور پیامی صادر کرد. این پیام که توسط مجتبی ملااحمدی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیات و آرزوی قبولی طاعات وعبادات همه عزیزان؛

سلام گرم و تشکر ویژه دارم خدمت خیرین عزیز مدرسه‌ساز که نبض جریان تعلیم و تربیت کشور به یمن وجود و همراهی ارزشمند این عزیزان می‌تپد.

توفیق نصیب اینجانب نبود که در جمع با صفا و پربرکت خیرین مدرسه‌ساز حضور داشته باشم اما همین جا مراتب تقدیر و پاسداشت خودم و مجموعه همکاران دولت سیزدهم را از تمام تلاش ها و همت والای شما نیک اندیشان گرانقدر ابراز می دارم.

توجه به احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا  مورد تاکید کتاب آسمانی ماست: خداوند کریم در آیه 274 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ» (البقرة/۲۷۴) یعنی از جمله عباداتی که می‌توان پنهانی و ظاهری انجام داد، همین انفاق، احسان و نیکوکاری است.

از این رو، کار خیر عبادت است و فرهنگ خیری در کشورما امری فراتر از روابط دولت و ملت، بلکه عمل و رفتاری ذاتی و برگرفته از دین مبین اسلام و سنت‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ماست .

ما بر این باوریم، خیرین منشاء برکت، آبادانی و پیشرفت جامعه هستند. بالاخص خیرین مدرسه‌ساز که با ورود به عرصه آموزش و پرورش بر اساسی‌ترین و مهمترین کانون پیشرفت و توسعه کشور  متمرکز شده اند.

اهمیت توجه به مقوله آموزش و پرورش که همواره دغدغه خیرین مدرسه‌ساز است در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در توجه به جوانان و نگاه به توان و ظرفیت این عزیزان در ساختن آینده کشور پدیدار شده است و مسئولیت ما را در همراه نمودن خیران مدرسه‌ساز و تکریم و بزرگداشت نگاه والا و میهن دوستانه نیکوکارانی که قلبشان برای پیشرفت و آبدی وطن می‌تپد دوچندان می سازد. مطئنا توفیق دولت در حل مشکلات در گروی همراهی مردم است و عرصه مدرسه‌سازی زیباترین جلوه این همراهی و مشارکت نیکوکارانه است.

راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست و خیرین مدرسه‌ساز آگاهانه هم درجهت ساختن دنیا و هم سرای آخرت تلاش وصف ناپذیری داشته‌اند و مشارکت در ساخت بیش از 110 هزار کلاس درس طی 24 سال گذشته افتخار نظام جمهوری اسلامی است. ما صمیمانه قدردان این بذل و کرم خیران نیک اندیش عرصه آموزش و پرورش هستیم.

خیرین ارجمند مدرسه ساز؛

حقیقتا که شما در مسیر پیشرفت کشور نقش‌آفرین هستید، دولت در کنار شما و دغدغه‌مند دغدغه‌های شماست، به یمن وجود شما راه پیداست و آینده روشن است انشالله در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم و با تربیت نسل آتیه ساز، کشور عزیزمان را برقله موفقیت و سربلندی ببینیم.

باردیگر مراتب تقدیر و تشکر خود را از همراهی خیرین مدرسه‌ساز ابراز می‌دارم و تاکید می‌کنم مشارکت دولت و خیرین گره‌گشای کار مردم است.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

سند تحول بنیادین